środa, 19 marca 2014

Don't forget to fall in love with yourself first

Witajcie Kochani!
Na samym początku chciałam Wam ogromnie podziękować za odwiedzanie mojego bloga, za te wszystkie ciepłe komentarze, które niesamowicie motywują mnie do dalszej pracy. Mam nadzieję, że Wasze grono będzie się stale powiększać :)



Jak już wiecie założyłam tego bloga z myślą o Was, czyli chcę pomóc Wam, żeby żyło Wam się lepiej i radośniej, dlatego dzisiaj poruszę temat, który jest niezbędnikiem jeśli chodzi o szczęśliwe życie. 

Pewność siebie. Podejrzewam, że dla wielu z Was to pojęcie brzmi obco. Czemu tak sądzę? Bo gdyby tak nie było nie czulibyście potrzeby czytania moich wpisów :)
Standardowo zacznijmy od wyjaśnienia sobie co to znaczy i z czym to się je. Tutaj kolejny raz posłużę się ciocią wikipedią, która jest zawsze zwarta i gotowa do pomocy.
Pewność siebie to stan psychiczny powstały na skutek elementarnej, uogólnionej oceny dokonanej na własny temat.
Inaczej mówiąc być pewnym siebie to znaczy mieć świadomość  własnej wartości. Dzisiaj chciałabym mniej więcej i w skrócie powiedzieć Wam jak doprowadzić do tego, abu stać się pewnym siebie człowiekiem. 

Zaczynamy!

Na samym początku chciałabym Wam powiedzieć, że praca nad poczuciem własnej wartości jest dosyć czasochłonna, dlatego jeśli będziecie cały czas stosować się do moich porad to dopiero po jakimś czasie powinniście już widzieć pierwsze efekty. Pamiętajcie, że nikt z dnia na dzień nie stał się osobą świadomą własnych wartości. Mimo wszystko uważam, że każdy z nas pownien poświęcić jakiś okres czasu na zbudowanie pewności siebie, gdyż tak jak już mówiłam jest to niezbędnik do szczęśliwego życia.

Pozwoliłam sobie zrobić listę "Jak być bardziej pewnym siebie". Zapraszam do zapoznanią się z nią :)

1. Przestań się porównywać do innych ludzi. Skup się tylko i wyłącznie na sobie.
Co miałam na myśli pisząc ten punkt? Otóż, najważniejsze jest to, aby pogodzić się z tym jakimi ludźmi jesteśmy wewnętrznie jak i zewnętrznie. Nie możemy stale porównywać się do ludzi, którzy mają na swoim koncie więcej sukcesów od nas lub widnieją na okładkach magazynów i prezentują swoje perfekcyjne ciało. Jeśli będziemy tracić czas na nic nie dające narzekanie, że nie jesteśmy chociażby nawet w 50% podobni do tych ludzi to nigdy nie będziemy sobą zadowoleni.
 Pamiętajcie, że tylko Wy jesteście w stanie zapracować na swój sukces. W dzisiejszym świecie mało kto jest w stanie nam pomóc, dlatego musimy zebrać siły by samemu poradzić sobie z budowaniem fundamentów swojego sukcesu. Jeśli będziemy mieli silne fundamenty to pamiętajmy, że później będzie nam już tylko łatwiej. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny jest to również do opracowania. Spójrzcie tylko ile osób obecnie uczęszcza na dostępne dla wszystkich siłownie. Jeśli jednak uważasz, że to nie dla Ciebie lub nie masz środków na to, by uczęszczać do takiego miejsca bez problemu możesz znaleźć treningi w internecie, które przeprowadzane systematycznie dają ogromne rezultaty (o tym więcej już niebawem). Ponadto dla wszystkich dziewczyn dostępne są gamy kosmetyków, które również mogą Was upiększyć i jednocześnie podnieść Waszą samoocenę.

2. Zrelaksuj się i nie stresuj nieistotnymi rzeczami.
Każdego dnia wielu z nas jest wystawionych na próbę poradzenia sobie z przeciwnościami losu. Jeśli nabierzemy zdolności odróżniana rzeczy mniej ważnych od tych bardziej istotnych będziemy w stanie wyeliminować niepotrzebny stres spowodanych rzeczami, które nie mają dla nas większego znaczenia. Jest to bardzo ważne, bo jak pokazują wyniki badań stres jest jednym z największych złończyńców, które działają na niekorzyść ludzi. Udowodniono również, że ludzie, którzy wyeliminują swój stres do minimum są wstanie przezyć nawet o 20 lat dłużej. Proste, prawda? Wiadomo jednak, że niezawsze będziemy w stanie uniknąć stresowych sytuacji. Ważne jest, by każdy z nas miał swoją odskocznie. Co to może być? Jeśli lubisz słuchać muzyki usiądź w swoim pokoju, załóż słuchawki i posłuchaj ulubionych kawałków. Jeśli uwielbiasz tańczyć włącz ulubiony repertuar i odstresuj się. Jeśli z kolei najlepiej w takich sytuacjach działają na Ciebie słodycze to wiedz, że to również niekoniecznie jest dla Ciebie zdrowe. Spróbuj znaleźć coś innego. Nie zapominajmy jednak, że z kolei kawałek czekolady może nam pomóc. Dlaczego? Czekolada zawiera w sobie magnez, który pomaga w funkcjoniowaniu układu nerwowego czyli nas wyciszy. 

3. Bądź optymistą. W każdej sytuacji znajdź dobro.
"Bądź optymistą" łatwo powiedzieć, gorzej wprowadzić w swoje życie. Jak się okazuje nie tak trudno, uwierzcie mi :) Optymista cechuje sie tym, ze widzi szklanke wody do połowy pełną, pesymista z kolei tą samą szklankę oceni jako do połowy pustą. 
Bycie optymistą niesamowicie wpływa na poziom szczęścia w życiu człowieka. Dlaczego? Wiąże się to z punktem drugim. Jest w stanie wtedy nawet w najgorszych i najcięższych sytuacjach nie załamać się kompletnie, tylko zauważyć cień pozytywnych stron, co daje nadzieję, siłę i motywację do dalszego działania, a wkońcu doskonale wiemy jak często właśnie tego nam brakuje. 

4. Rób to co kochasz, życie jest za krótkie by zajmować się czymś innym.
Każdy z nas lubi coś robić. Jedni uwielbiają śpiewać, inni tańczyć, jeszcze inni gotować. Ważne jest by mieć świadomość tego co jest naszym hobby. Nie musi nam to wychodzić. Znam ogrom ludzi, którzy uwielbiają śpiewać, a sami uważają, że niekoniecznie robią to dobrze, jednak daje im to radość i poprawia im to humor. To bardzo ważne by mieć coś takiego. 
Kiedy złapie Was dołek, będziecie czuli, że "do niczego sie nie nadajecie" to właśnie taka rzecz pomoże Wam wyjść z takiego dołka. Uwierzcie mi na słowo, to naprawdę działa :)

5. Pokochaj siebie. Jesteś nadzwyczajna/y. Świat nigdy nie byłby taki sam bez Ciebie.
Ten punkt zostawiłam na sam koniec, bo jest najważniejszy i wydaje mi się najtrudniejszy.
Dawno dawno temu, kiedy byłam w ostatniej klasie podstawówki i widziałam te wszystkie pewne siebie dziewczyny z gimnazjum powiedziałam sama do siebie "Kiedyś taka będę". Udało się, może jeszcze nie w takim stopniu w jak powinnam, ale znam swoją wartość wiem na jakie zachowanie w stosunku do mojej osoby zasługuję, a na jakie nie. Nie uważam się za cud tej ziemi, bo nim nie jestem i nigdy nie będę, ale jestem pewna siebie, bo prawie trzy lata na to pracowałam. 

Pokochaj siebie. Wiele dziewczyn w dzisiejszych czasach narzeka na swój wygląd. Będziesz we własnej skórze całe życie, musisz się zaakceptować bo w przeciwnym wypadku nigdy nie będziesz szczęśliwa. Nigdy. Codziennie rano kiedy ułożysz sobie włosy, umalujesz sie i ubierzesz stań przed lustrem i powiedz sama do siebie "Ładnie dziś wyglądam". To samo ćwiczenie możesz zrobić, ale w troszkę inny sposób. Również potrzebne będzie Ci do tego lustro. Stań przed nim i zacznij się obserwować. Nie uwierzę żadnej dziewczynie na słowo, która powie mi, że nie widzi żadnej zalety w swoim wyglądzie. Obserwuj się tak długo aż stwierdzisz, że wszystkie swoje zalety już wymieniłaś. Mogą być to oczy, nogi, brzuch, ręce, dłonie, włosy, cokolwiek. Możesz również powiedzieć sobie to, co chciałabyś w sobie zmienić i zacznij nad tym pracować.
To wszystko jest prostsze niż Wam się wydaje.
Osobiście polecam również wydrukować, narysować lub napisać sobie pomocniki w osiągnieciu celu, jakim jest pewność siebie. Na tych kartkach możesz napisać sobie swoje zalety lub innego typu rzeczy, które podniosą Cię na duchu, a później przykleić je sobie w widocznych miejscach w pokoju, to naprawdę działa! Poza tym na internecie znajdziesz miliony obrazków, które przypominają o tym, by się akceptować i kochać.

Takie też staram Wam się za każdym razem wklejać.

Na dzisiaj to już koniec.
Dajcie mi znać jak Wam się podobał wpis, co o tym wszystkim myślicie i czy jesteście gotowi podjąć się wyzwania w walce o swoją pewność siebie.
Zapraszam do komentowania i pisania na adres podany w zakładce "Napisz do mnie".
Trzymajcie się cieplutko, buziaki!








5 komentarzy:

  1. Wow, Iza gratuluję. Całkiem sensowny tekst, mi się bardzo podoba. Z zastrzeżeń. Można sobie wmawiać, że jest się pięknym i poprawić swoją samoocenę, pokochać siebie. Ale gdyby do tego dodać jakąś pracę nad sobą w stylu osoba otyła działa w kierunku zrzucenia wagi i w trakcie przemiany tych zalet szukać właśnie. Oraz jeszcze jedno pytanie. Czy nie uważasz, że ludzie emanujący pewnością siebie denerwują środowisko? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, Arturze, że pewność siebie to coś innego niż celowe zwracanie na siebie uwagi. Można być pewnym siebie i jednocześnie skromnym, kulturalnym, dobrze wychowanym. Natomiast ludzie, których nazwałeś denerwującymi środowisko to zazwyczaj osoby uważające się za najlepsze, najpiękniejsze, najmądrzejsze etc. Dla mnie jest to może nie tyle denerwujące, co z pewnością odpychające. Natrafiłam na tego bloga przypadkiem, ale z pewnością będę tu jeszcze zaglądać. Podnosi mnie na duchu fakt, że istnieją jednak blogi, które warto czytać, bo niestety ostatnimi czasy widzę tylko posty typu 'room tour' i 'zakupowy haul'. Gratuluję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. hej ;)
    Wiem że zajmujesz się modelingiem stąd moje pytanie: Ile masz wzrostu i czy 170 jest wystarczający by `zaistnieć`?

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej :) Temat fitnessu, pracy nad sobą i pewności siebie towarzyszy mi już dobrych kilka miesięcy. Stałam się na pewno bardziej świadoma siebie, swoich wad, zalet, ale przede wszystkim błędów jakie popełniam. Dziękuję Ci za ten post, bo to zupełnie co innego czytać podobne teksty czy obrazki od ludzi z ameryki czy chociażby z innego miasta a co innego od osoby, która mieszka w tym samym mieście i jest w tym samym wieku. Właśnie kończę gimnazjum i zacznę pracować na sobą żeby na koniec liceum być dokładnie taką osobą jaką bym chciała. Trzymaj kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki bardzo mocno i wierzę, że Ci się to uda :) Napisz mi czasem jak Ci idzie. Pozdrawiam!

      Usuń